Lakše do cilja

 

Statistike pokazuju da je prvih šest mjeseci vježbanja kritičan period, u kome najveći broj vježbača odustane, najčešće već poslije mjesec dana.

 

Autor: M. Simić

 

Prihvatanje zdravih životnih navika predstavlja jednu od najvažnijih odluka koju možete da donesete. Međutim, to ne ide uvijek baš tako jednostavno. Iako smo svjesni da nam je redovno vježbanje neophodno, mnogi od nas ne uspijevaju da tu odluku sprovedu u djelo. Zato i ne čudi podatak da čak 70% ljudi odustaje od vježbanja već nakon prvih nekoliko treninga. Sa druge strane, statistike pokazuju da je šest mjeseci redovnog vježbanja ona magična granica nakon koje naša svijest, baš kao i naše tijelo, u potpunosti prihvate novi, zdraviji stil života.

 

Kako krenuti prema magičnoj granici?

Za početak je potrebno ustanoviti zašto želimo da vježbamo. To može biti želja za boljom kondicijom i fizičkom spremnošću uslijed čega ćemo postizati bolje radne rezultate, može biti potreba za gubitkom viška kilograma i postizanje savršene siluete pred narednu ljetnu sezonu, mogu biti u pitanju i zdravstveni problemi poput sve češćeg bola u leđima i sličnih tegoba. Ponekad je u pitanju i kombinacija dva ili više razloga. Šta god da je u pitanju, važno je da budemo načisto sami sa sobom da želimo da promijenimo dosadašnji način života. Jer početak vježbanja podrazumijeva brojne promjene, ne samo u smislu fizičke aktivnosti, već i u načinu ishrane, odustajanju od štetnih navika, promjeni dnevne rutine. Sve razloge ZA treba napisati na papir, a pored njih treba zapisati razloge PROTIV vježbanja. Trebalo bi da ovaj podsjetnik imamo na umu i pri ruci u svako doba dana.

 

Obavezna stručna pomoć

Kada smo sigurni da želimo da počnemo sa vježbanjem, vrijeme je za posjetu ljekaru i kontrolu opšteg zdravstvenog stanja. Prema potrebi vaš ljekar će vas uputiti na dodatne preglede ukoliko postoji sumnja da imate određene zdravstvene poteškoće koje bi mogle da predstavljaju prepreku vježbanju. Nakon toga je potrebno da odaberete aktivnost kojom ćete se baviti. Moderan način života nam oduzima dosta vremena, tako da je posjeta fitnes centrima jedan od najčešćih načina pomoću kojih rješavamo potrebu za fizičkim aktivnostima. Ne dozvolite sebi da vas zasjeni skupa oprema, daleko je važnije da pronađete mjesto koje vode stručni i iskusni treneri.

Najveći broj ljudi ne posjeduje dovoljno znanja o fiziologiji i načinima za pravilno treniranje. Posljedica toga je da uložen trud ne daje adekvatne rezultate, a nerijetko se dešavaju i povrede. Stručan trener će, na osnovu podataka koje mu pružite i procjene na licu mjesta, odrediti program vježbi koji najviše odgovara vašem trenutnom zdravstvenom stanju i nivou kondicije, i zatim će nadgledati vaš napredak pružajući pomoć onda kada vam je potrebna.

 

Prednosti vođenog treninga

Pod vođenim treningom se podrazumijeva da vrijeme provedeno u fitnes centru iskoristite na najbolji mogući način, pod stručnim nadzorom. Vaš trener prati vaš rad, kao i rad ostalih članova grupe. Grupe najčešće broje od tri do šest članova, što treneru omogućava da svakome posveti dovoljno pažnje, a sa druge strane gradi i vašu samostalnost u treniranju. Svaki član grupe može imati posebno individualno prilagođen sistem vježbi. Zajedničko vježbanje je često zabavnije i samim tim se povećava vjerovatnoća da postanete redovan vježbač. Motivacija je važan dio treninga, a grupa je ta koja pomaže pojedincu da napreduje, čak i ako nije baš raspoložen za vježbanje. Uz to, ovakav vid treninga je i finansijski dostupniji od onog gdje imate personalnog trenera posvećenog isključivo vama.