Savjeti za bolju koncentraciju

autor: D. Mihajlović

Poboljšat ćemo koncentraciju i pamćenje pravilnom ishranom, fizičkom aktivnošću, stimulacijom mozga, društvenim aktivnostima

U eri mobilnih komunikacija i života u velikim gradovima, naš mozak mora da radi gotovo bez predaha, što često dovodi do smanjene koncentracije. Ona je važna đacima prilikom učenja, zaposlenima u obavljanju radnih obaveza, učesnicima u saobraćaju….  Utješno je što i uz male promjene u navikama možemo pomoći sebi da nam koncentracija bude zadovoljavajuća tokom mladosti, ali i kada zađemo u stariju dob..

Kako poboljšati koncentraciju

Za dobru koncentraciju, kao i za dobro pamćenje, neophodno je, najprije, da ste zdravi, a to ćete postići hranom koja je korisna vašem organizmu i redovnim vježbanjem. Kada je tijelo redovno fizički aktivno, ne samo da ima brz metabolizam, već se na taj način i mozgu obezbjeđuju dovoljne količine kisika, što doprinosi boljoj koncentraciji.

Također vam je neophodan i kvalitetan san, kako bi tijelo uspjelo da se regeneriše. Kada spavamo, mozak i nervi bolje sređuju utiske i impulse koji ostanu nakon svjesnog dijela dana i na taj način vam obezbjeđuju čist list za početak narednog dana.

Mozak stari ali nemojte to ubrzavati

Kada već znamo da se moždane ćelije oštećuju kako starimo, zašto bismo ubrzavali taj proces aktivnostima kao što su gledanje televizije ili igranje kompjuterskih igrica? Nije strašno ako se ove dvije aktivnosti primjenjuju umjereno, ali je činjenica da većina ljudi provodi sate i sate pred TV ekranom. Pretjerano gledanje televizijskog programa ili igranje igrica, vremenom će oslabiti vašu memoriju, vašu koncentraciju i kognitivne funkcije vašeg mozga.

Borovnice za pamćenje

Hrana od koje koncentracija i pamćenje imaju koristi treba da sadrži mnoštvo vitamina, minerale poput magnezija i cinka, folnu kiselinu i amino kiseline, kao i omega-3 masti. U hranu koja vam pomaže da poboljšate pamćenje i koncentraciju spadaju: borovnice, avokado, koštunjavo voće, lan, masna riba, zeleno povrće, crna čokolada, voda.

Pola sata dnevno čitajte

Treba čitati različite vrste knjiga, jer je za mozak to veoma dobra stimulacija. Na primjer, ako vaš posao zahtjeva čitanje stručne literature, ovoj aktivnosti dodajte povremeno i neke romane bestselere, ali i članke iz novina. Dovoljno je oko pola sata dnevno što nije mnogo.

Ukrštenice stimulišu mozak

Rješavanje ukrštenica, sudoku, rebusa, pronalaženje skrivenih razlika na slikama, rješavanje zagonetki, učešće u kvizovima – sve su ovo načini da stimulišemo mozak i time utičemo na našu koncentraciju u svakom drugom poslu.

Učite strani jezik

Jedan od najsnažnijih načina stimulacije mozga je učenje stranog jezika. Stoga razmislite o kursu stranog jezika ili online kursevima koji vam, uz nezaobilazan rječnik, mogu pomoći u savladavanju određenog jezika.

Ukoliko nemate vremena za nešto od ovoga postoje i prirodni suplementi koji vam mogu pomoći da se vaša koncentracija podigne na visok nivo.