Esencijalni dodaci ishrani u proljeće

Autor: M. Marjanović

Proljeće je na pragu. Svake godine se svi žale na proljetni umor. Kako da ga što lakše prebrodimo?

Tokom proljeća važno je unositi vitamine koji će vas održavati zdravim i omogućiti vam da učestvujete u aktivnostima na otvorenom. Proljetni dodaci mogu da vas zaštite od virusa koji se manifestuju tokom toplijih mjeseci, sigurno liječe alergije i pomažu u održavanju zdrave kože i vida

Vitamin A: Vitamin A ima moćna antioksidativna svojstva koja podržavaju rad imunog sistema i funkciju organa. Takođe, održava kožu zdravom nakon oštećenja od sunca, podstičući popravku i rast ćelija.

Vitamin B: Važno je uzimati dodatke vitamina B tokom proljeća, jer se ovi vitamini lako gube povećanim znojenjem po toplom vremenu. Vitamini B grupe su neophodni za preventivnu njegu, održavanje nivoa energije i suočavanje sa stresom. Najbolje je uzimati dodatak B kompleksa jer vitamini B grupe obavljaju širok spektar tjelesnih funkcija.
Vitamini B1 (tiamin), B2 (riboflavin) i B3 (niacin) održavaju nervni sistem zdravim, oslobađaju energiju iz hrane i održavaju zdravu kožu i vid. Ovi vitamini su presudni tokom proljeća jer štite vaše tijelo od oštećenja na suncu, a istovremeno pružaju energiju potrebnu za fizičku aktivnost.
Vitamini B6 i B12 su takođe neophodni tokom proljetnih aktivnosti na otvorenom, jer podržavaju proizvodnju crvenih krvnih zrnaca i osiguravaju pravilno funkcionisanje mozga i nervnog sistema.

Vitamin C: Vitamin C pomaže vašem tijelu da upravlja toplotom štiteći je i održavajući zdravlje kože i krvnih zrnaca. Vitamin C je takođe prirodni antioksidans, pa ga uzimanjem kao jednog od vaših proljetnih dodataka možete spriječiti oštećenja ćelija. Pored toga, poboljšava proizvodnju kolagena koji pomaže u zaštiti kože od sunca. Vitamin C je takođe prirodni antihistaminik, pa se smatra sigurnim rješenjem za simptome sezonskog alergijskog rinitisa.

Vitamin D: Vitamin D je vitamin Sunca. U mnogim zemljama gdje nema dovoljno sunčeve svetlosti preporuka je da se uzima tokom cijele godine. A u periodu od maja do septembra potrebno je uzimati dodatke vitamina D, jer ćete tako osigurati održavanje zdravih kostiju, zuba i mišića.

Vitamin E: Suplementi vitamina E imaju višestruku korist. Pomažu u poboljšanju fizičke izdržljivosti povećanja nivoa energije, a takođe mogu smanjiti oštećenje mišića tokom vježbanja. Vitamin E je antioksidans, pa može pomoći u odlaganju procesa koji oštećuju ćelije, poput oštećenja od sunca.

Zašto uzimati dodatke ishrani tokom proljeća?

Moramo osigurati dovoljan unos osnovnih vitamina i minerala da bismo održali ili poboljšali svoje zdravlje. Dodaci su korisni za popunjavanje praznina u našoj ishrani i sprječavanje nedostataka ili drugih značajnih zdravstvenih problema. Uzimanje dodataka može spriječiti pojavu zdravstvenih problema, omogućavajući vam uživanje u prelijepoj proljetnoj sezoni.