Drevna mudrost koristi savremenom čovJeku

autor: D. Mihajlović

Ukoliko budete istrajni i dosljedni u vježbanju pet Tibetanaca, rezultati će biti vidljivi već kroz mjesec dana. Tijelo će dobiti tonus i elastičnost, a mišići će biti lijepo oblikovani i jaki.

Savremeno društvo nameće takav ritam posla i života  da skoro više nismo ni svjesni koliko nam nedostaje vremena za odmor, relaksaciju ili savremenim jezikom rečeno “restart” organizma. Istovremeno, u takvom tempu, imamo sve manje vremena za odlaske na duge treninge i tražimo rješenje koje će u kratkom vremenu,  po mogućnosti kod kuće, donijeti dobre rezultate.

Vježbe pet Tibetanaca nastale su na Himalajima, procjenjuje se čak prije četiri hiljade godina. Poznate su i pod imenom Pet obreda podmlađivanja, koje su praktikovali tibetanski sveštenici, a na Zapad su stigle početkom XX vijeka. Pet Tibetanaca oduzimaju minimum vremena i truda u toku dana, ali zato mogu dramatično povećati fizičku snagu i gipkost. Najvažnije je napomenuti da vježbe mogu da rade kako oni najmlađi tako i oni najstariji.  Pritom je važno da vježbe izvodite pravilno i da dišete u skladu s pokretima.

BENEFITI TEHNIKE PET TIBETANACA

Tibetanska joga uključuje pet jednostavnih ali visoko efektivnih vježbi za zdravlje, vitalnost i snagu. Smatra se da ove vježbe poboljšavaju san, smanjuju depresiju i napetost, povećavaju koncentraciju i pamćenje, podmlađuju organizam, poboljšavaju probavu, potpomažu radu disajnih organa, sprječavaju gubitak koštane mase, pomažu kod artritisa i reume, smanjuju bol u leđima, poboljšavaju vid, potpomažu mršavljenju, povećavaju fizičku snagu i izdržljivost, poboljšavaju emocionalno i mentalno zdravlje.

Ove vježbe nastale su na osnovu vjerovanja da je ključ zdravlja i vitalnosti u čakrama koje se vrte, a sa njihovim usporavanjem organizam slabi i sklon je bolestima. Riječ čakra dolazi iz sanskrtskog jezika i znači točak. Čakra je energetski vrtlog, smješten u ljudskoj auri. Opisuje se kao posredni organ koji prima energiju spolja i usmjerava je dalje u organizam. Kada ovi energetski centri prorade kako treba, osjećat ćemo se barem 10 godina mlađe. U slučaju njihove blokade, naše tijelo ne funcioniše kako treba, nemamo energije i stalno smo malaksali.

KAKO VJEŽBATI

Vježbe izvodite uvijek redoslijedom od prve do pete. Svih pet vježbi radite s istim brojem ponavljanja. Koliko vježbi možete izvest procijenite sami, ali je bitno da krenete sa neparnim brojem, znači  3, 5, 7… Sve vježbe ponavljajte sa istim brojem, a svake sedmice povećajte broj ponavljanja. Tako, ako ste počeli u ponedeljak sa tri, sljedeći povećajte na pet. Maksimalan broj izvođenja svake tibetanske vježbe je 21, preko tog broja ne treba ići. Između vježbi, ako su vam naporne, napravite kratke stanke, pa zatim opet nastavite. Dodatna prednost ovog vježbanja je i da ono ne oduzima puno vremena. Naime, pet vježbi po 21 ponavljanje moguće je izvesti u desetak minuta.

PRAVILA KOJA TREBA SLIJEDITI

Vježbe pet Tibetanaca možete raditi ujutru ili uveče, kad vam najviše odgovara. Prilikom izvođenja svake vježbe, usredsredite se na pravilno disanje. Udahnite vazduh i omogućite otvaranje energetskih tokova, a zatim izdisanjem zamislite da iz vašeg organizma izlaze sve napetosti koje ste nakupili od prethodnog vježbanja. Nakon vježbanja preporučuje se tuširanje mlakom vodom.

Ukoliko budete istrajni i dosljedni rezultati će biti vidljivi već kroz mjesec dana. Tijelo će dobiti tonus i elastičnost, a mišići će biti lijepo oblikovani i jaki. Vježbe pet tibetanaca se preporučuju svima. Ipak, ukoliko imate neke ozbiljnije zdravstvene probleme ili povrede kičme ili vrata, prvo se konsultujte sa ljekarom.