Saveznik dobrog zdravlja

 

Ova sprava za vježbanje predstavlja idealno rješenje za sve koji nemaju vremena za odlazak u fitnes centre.

 

Autor: M. Simić

 

O značaju redovnih umjerenih fizičkih aktivnosti govorili smo nebrojeno puta, međutim, još uvijek postoji mnogo ljudi koji odbijaju da se zaista pokrenu i da učine nešto dobro za svoje zdravlje. Jedan od najčešćih izgovora koje čujemo je: nemam vremena. Od iste te osobe ćete svakako čuti mnogo informacija o sadržaju sinoćnjeg TV programa. Rješenje je sasvim jednostavno – ponudimo ljudima mogućnost da gledaju TV i vježbaju u isto vrijeme. Šalu na stranu, bolji rezultati kod vježbanja se postižu kada smo u potpunosti usredsređeni na to što radimo, ali vožnja sobnog bicikla zaista omogućava da ne propustite ni redovan trening ni omiljenu emisiju. Uz to, ne gubite vrijeme odlazeći u fitnes centre, ne zavisite od spoljašnjih vremenskih uslova, a vrijeme treninga prilagođavate sopstvenim obavezama. Naravno, potrebno je da stvarno odlučite da počnete da vježbate i da budete dosljedni toj odluci.

 

Šta prvo uraditi

Prije početka bavljenja bilo kojom vrstom fizičke aktivnosti obavezno se konsultujte sa svojim ljekarom. U zavisnosti od vašeg trenutnog zdravstvenog stanja dobićete uputstva o količini opterećenja koju možete sebi da priuštite bez rizika za sopstveno zdravlje. Zatim je potrebno nabaviti sobni bicikl. Izbor modela na tržištu je zaista veliki. Oni skuplji su opremljeni raznim tehnološkim dodacima, ali za normalan trening je sasvim dovoljno da imate neki od osnovnih modela. Prije kupovine provjerite koja je nosivost bicikla, naročito ako spadate u kategoriju osoba sa prekomjernom tjelesnom masom. Osnovne funkcije koje bi vaš novi saveznik u postizanju dobrog zdravlja trebalo da ima su sljedeće: mogućnost podešavanja visine sjedišta i volana, mogućnost podešavanja otpora koji pružaju pedale, a poželjna je i funkcija očitavanja pulsa vježbača.

 

Osnovni trening

Trebalo bi da odjeća za trening bude lagana i udobna. Preporučuje se da obujete patike, mada možete vježbati i bosi. Prije svakog treninga obavezno uradite vježbe zagrijavanja i razmrdavanja zglobova da biste izbjegli mogućnost nastajanja povreda i istegnuća. Osnovni aerobni trening na biciklu bi za početnike trebalo da traje od 20 do 30 minuta. Cilj je da se puls ubrza do 65% vrijednosti maksimalnog srčanog ritma i da se vježba u tom ritmu. Posljednjih pet minuta treninga treba postepeno smanjivati brzinu okretanja pedala da bi se srce prirodno vratilo u normalan ritam otkucaja. Orijentaciona vrijednost maksimalnog srčanog ritma dobija se kada od broja 220 oduzmete broj svojih godina. Svakako ćete od svog ljekara dobiti preciznija uputstva o načinu određivanja bezbijednih zona treninga, u smislu broja srčanih otkucaja u minutu usklađenog sa vašim godinama i trenutnim zdravstvenim stanjem.

 

Dobrobiti vježbanja na sobnom biciklu

Dobar kardio trening doprinosi jačanju srčanog mišića, poboljšanju kondicije i podizanju opšteg tonusa cijelog tijela. Pravilnim vježbanjem u kombinaciji sa uravnoteženom ishranom veoma se brzo dolazi do gubitka viška bespotrebnih kilograma. Uz topljenje masnih naslaga dolazi do povećanja mišićne mase. Podešavanjem otpora pedala prilagođavate intenzitet treninga svojim mišićima i zglobovima pa je smanjena mogućnost za nastajanje povreda. Sobni bicikl je i nezamjenjivo sredstvo za rehabilitaciju. Veoma brzo se razvija osjećaj zadovoljstva uprkos umoru i prolaznim početnim upalama mišića. Raspoloženje se popravlja, a količina energije kojom se pristupa svakodnevnim obavezama takođe raste. Zato je sada pravo vrijeme da počnete sa vježbanjem.