Zaštitite vid

 

Dugotrajni rad na računaru izaziva umor, sušenje očiju, te probleme sa održavanjem koncentracije. Rijetko čije oči mogu ispratiti ovakav tempo bez posljedica. Primijenite ove savjete te pomozite svojim očima.

 

Autor: A. Dučić, dipl. ing. MLD

 

S obzirom da su mnogi poslovi danas nezamislivi bez računara, većina nas provodi osam sati pa i više ispred monitora. Nakon višečasovnog gledanja u monitor osjećamo simptome tzv. kompjuterskog zamora očiju koji uključuju crvenilo i peckanje očiju, suhe oči, zamagljen vid, glavobolju. Istraživanja su pokazala da od navedenih smetnji pati 80–90% osoba koje svakodnevno na poslu koriste računar.

 

Savjeti za pravilno sjedenje u toku rada za računarom

Sjedite uspravno i opušteno, držite laktove blizu tijela i pod uglom od 90 stepeni, držite glavu podignutom, držite stopala na podu, udaljenost između očiju i monitora bi trebala biti od 40 cm do 75 cm, monitor treba biti u visini očiju ili malo ispod, visina stolice bi trebala biti od 38 cm do 55 cm, a visina stola bi trebala biti od 72 cm do 75 cm. Napravite pauzu i prije nego što osjetite potrebu za njom.

 

Kako zaštititi oči i vid

Pazite na osvjetljenje! Važno je ne raditi u mraku ili zatamnjenom prostoru, ali takođe svjetlo ne treba biti ni prejako. Postavite monitor tako da su vam prozori sa strane, ne ispred ili iza monitora. Poželjno je da refleksija svjetlosti bude što manja.

Vlažite oči! Kod suhih i nadraženih očiju preporučuje se korištenje tzv. vještačkih suza u obliku kapi za oči. Osim kapi za oči postoje i gel formule koje se koriste za noćnu njegu kod izrazito suhih očiju.

Promijenite naočale! Naočale za čitanje nisu prikladne i za rad na računaru jer je udaljenost od monitora veća. Oftalmolog će stručnim pregledom utvrditi vašu dioptriju, te koja dioptrijska stakla najbolje odgovaraju vašim očima.

Prilagodite veličinu teksta i kontrast, pogotovo kada čitate ili pišete duže tekstove. Crni tekst na bijeloj pozadini najbolja je kombinacija za vaše oči.

Odmorite se! Odmarajte što više kako bi se oči odmorile.

 

Vježbajte da sačuvate vid

Konstantnim gledanjem u monitor slabi mišić oka, ali redovnim vježbanjem možemo umanjiti ove probleme. Navešćemo neke od vježbi koje vam mogu koristiti:

  1. Trljanjem zagrijte dlanove i prekrijte oči, nemojte ih pritiskati.
  2. Bez pomjeranja glave pogledajte prema plafonu, potom prema podu, zatim desno i lijevo.
  3. Pogledajte u daljinu, najbolje bi bilo kroz prozor, u neki udaljeni objekat, i zadržite pogled najmanje deset sekundi. Ponavljajte nekoliko puta dnevno.
  4. Ispružite palac na udaljenost od 30-ak cm ispred sebe, fokusirajte pogled na palac pa onda na neki udaljeni predmet.
  5. Podignite prst u vazduh i fokusirajte oči na taj prst, polako približavajte prst prema očima i pratite ga pogledom, približavajući prst na 5 cm od lica. Nakon toga polako odmičite prst. Ponavljajte vježbu dvije minute.

Zapamtite, vježbe za oči mogu sačuvati vaš vid!

 

Ja'Whaun Bentley Jersey