KO PLEŠE, SRETAN JE

autor: D. Mihajlović

Rekreativno plesanje moguće je dokle god se osoba osjeća zdravom za to. Mogu da plešu svi koji imaju dobru volju i malo slobodnog vremena

Jedna od najranijih i najomiljenijih fizičkih aktivnosti u svakoj civilizaciji i kulturi je ples. Naučnici su dokazali da ples smanjuje količinu stresa i utiče na imunitet. Poznato je da nas fizička aktivnost čini dobro raspoloženim i spriječava depresiju. Ples poboljšava koordinaciju, utiče na pozitivnu energiju, smanjuje rizik od krvnog pritiska i holesterola i jača kosti.

Ples će pružiti tijelu i duši vrstu rehabilitacije, zato mu posvetite makar dva sata sedmično.

Šta se dešava kad plešemo?

U plesu rade mišići donjih ekstremiteta –  stopala, prednja i zadnja loža buta i bedra. Da bi se izveo pravilno, uključeno je cijelo tijelo. Ples spada u sport četvrte kategorije, zajedno s karateom i nekim drugim sportovima, a ima višestruke prednosti. Razvija snagu, koordinaciju, brzinu i gipkost cijelog tijela. Također, danas kod mladih ima i korektivnu funkciju, jer utiče na lijepo držanje, pravilan hod i ispravljanje deformiteta nogu.

Sportski ples

U skladu s pravilima Međunarodne federacije sportskog plesa (WDSF), koju priznaje Međunarodni olimpijski komitet, sportski ples obuhvata i definiše dva stila: latinoameričke i standardne plesove. U okviru ovih stilova, takmičenja se odvijaju u pet disciplina: standardni  – engleski valcer, tango, bečki valcer, sloufoks i kvikstep, a latinoamerički  – sambu, ča-ča-ča, rumbu, paso doble i džajv. Ples kombinira aktivne treninge, fitnes pokrete, sa dozom elegancije i zabave, a cio performans je “začinjen” dobrom muzikom. Odličan je kardio trening, koji vas u potpunosti zagrijava i priprema za veće napore.

Plesati mogu svi

Idealno je krenuti na ples sa šest godina, a iako se kaže da nema gornje granice, poslije 35. godine tijelo počinje da se usporava i gubi performanse neophodne za vrhunski takmičarski ples. Sa druge strane, rekreativno plesanje moguće je dokle god se osoba osjeća zdravom za to. Mogu da plešu svi koji imaju dobru volju i malo slobodnog vremena. Istina je da talenat pomaže kod učenja koraka, ali jedan naučen ples olakšava savladavanje sljedećeg. Što duže plešete, sve vam je lakše da prihvatite nove pokrete.

Zumba

Predstavlja spoj aerobika i plesa, a ujedno je jedan od omiljenih fitnes trendova posljednjih godina. Kroz živu i intenzivnu muziku, radite na svom zdravlju, samopouzdanju i motivaciji. Inače, zumba će vam sagorjeti kalorije, oblikovati mišiće i poboljšati funkcioniranje kardiovaskularnog i respiratornog sistema.

Salsa

Malo je osoba koje ne vole salsu. Zbog agresivnih i žustrih pokreta, igranje salse oslobodiće vas negativne energije, stresa i napuniti ogromnom količinom pozitivnih vibracija. Salsa, takođe, poboljšava gipkost, elastičnost i koordinaciju pokreta.

Valcer

Osim duge tradicije sa sobom nosi i dozu elegancije i klasike. Na početku će biti fizički naporan dok se ne naviknete na pokrete. Ima sjajan uticaj na jačanje kardiovaskularnog sistema, zateže noge i leđa i utiče na sagorijevanje kalorija.

Orijentalni ples

Osim abdomena, ovaj ples stimulira i kukove, grudi, noge i gluteus, zato je pravi izbor ako želite da se riješite naslaga na stomaku i oblikujete struk. U isto vrijeme radit ćete na pravilnom držanju tijela i jačanju zglobova, tetiva i ligamenata.

Folklor

Ova vrsta fizičke aktivnosti donosi mnoge benefite pored onog najvažnijeg    aktiviranja brojnih mišića tijela. Iako se folklor smatra za ples i umjetnost, ova vrsta igre odlična je i kada je riječ o vježbanju cijelog tijela. Folklor se kao igra bazira na ritmu i sluhu, a neophodni su vam kondicija i snaga, naročito u nogama. Možete ga kombinirati sa svim sportovima, ne može da vam škodi.