Kako do najboljih rezultata?

 

Vježbanje uz asistenciju ličnog trenera je odavno prestalo da bude statusni simbol najimućnijih. Danas je to najbrži, a često i najisplativiji, način za postizanje željene fizičke forme.

 

Autor: M. Simić

 

Redovno vježbanje, uz pravilnu uravnoteženu ishranu, predstavlja osnovu na kojoj počiva naše zdravlje. Iako je to opštepoznata činjenica, mnogi od nas još uvijek ne vježbaju redovno, ali se zato veoma dosljedno žale na bolove u leđima, višak kilograma i na ostale loše pojave povezane sa modernim načinom života. Međutim, kada konačno riješimo da vježbamo, suočavamo se sa dva velika problema. Prvi se odnosi na lako odustajanje. Bez odgovarajuće podrške, znatan broj novopečenih vježbača napušta treniranje poslije prve upale mišića. Drugi problem odnosi se na izbor vježbi i sistem treninga. U slučaju da pogrešno radimo vježbe, što će se vjerovatno desiti ako riješimo da vježbamo po uradi sam principu, brzo ćemo shvatiti da drugi koji su počeli da vježbaju kada i mi napreduju, dok mi tapkamo u mjestu. Ovakav scenario je često, i nažalost, praćen povredama nastalim uslijed nepravilnog rada. Oštećenja zglobova, tetiva, ligamenata i mišića su bolna i neprijatna, a procedura oporavka je dugotrajna.

 

Priprema, pozor, sad

U situaciji kada oskudijevamo sa vremenom, veoma je važno maksimalno iskoristiti svaki trenutak. Uz dobru organizaciju sigurno ćete uspjeti da uvrstite tri treninga nedjeljno u svoj raspored. Sada je na vama da to vrijeme iskoristite na najbolji način. Prilikom izbora teretane vodite računa o tome da vam bude relativno blizu kako ne biste gubili vrijeme u odlasku i povratku. Opcija vježbanja sa personalnim trenerom uključuje i mogućnost dolaska trenera kod vas, međutim, to je obično i malo skuplje. Prostor u kome ćete vježbati svakako mora da zadovoljava osnovne higijenske standarde. Što se tiče sprava za vježbanje, nemojte se voditi isključivo logikom prema kojoj mjesta sa najskupljom opremom nude najbolju uslugu. Daleko je važnije da pronađete trenera koji će umjeti da radi sa vama na pravi način.

 

Kako odabrati trenera?

Niste mogli da birate učitelje, profesore i šefove na poslu, ali trenera možete da izaberete sami. Preporuke koje dobijete od drugih jesu bitne, ali ne i presudne. Vaš trener mora da bude neko ko ima odgovarajuće diplome za taj posao, neko ko ima iza sebe dovoljno iskustva i ličnih rezultata da bi svojim primjerom mogao da vas dodatno motiviše. Lični trener je i posebna vrsta pedagoga, sposobna da iz vas izvuče maksimum u svakom trenutku, ali na način koji neće ugroziti vaše samopouzdanje, već će ga dodatno ojačati. Pored pravljenja individualnog programa vježbi za vas, vaš trener će u svakom trenutku moći da vam da dodatne informacije vezane za način ishrane i izbor odjeće za vježbanje. Prije nego što odradite prvi trening, vaš trener će prvo zahtijevati da mu donesete izvještaj od ljekara specijaliste sportske medicine, a od vas se očekuje i da mu pružite sve podatke o vašem zdravstvenom stanju. U razgovoru sa trenerom definisaćete realne ciljeve koje želite da ostvarite, i vrijeme potrebno za njihovu realizaciju. Na osnovu prikupljenih podataka i sprovedenih testova vaš trener će osmisliti prvi program vježbi. Tek tada je vrijeme za početak vježbanja.

 

Korak po korak do cilja

Od vas se očekuje da pružite svoj maksimum, jer trener ne može da vježba umjesto vas. Od trenera se očekuje da vam pomogne u smislu motivacije, kao i da vodi preciznu evidenciju o tome šta ste uradili na svakom treningu i da radi procjenu vašeg napretka. U skladu sa rezultatima on će modifikovati trening prema potrebi. Uskoro ćete shvatiti da uloženo vrijeme i novac nisu uzalud utrošeni.

Ja'Whaun Bentley Jersey