Teže nego što izgleda, zabavnije nego što mislite

 

Sve veća planetarna popularnost ovog sporta nije stigla nezasluženo.

 

autor: M. Simić

 

Vjerovatno ste u proteklih nekoliko godina imali priliku da na nekom od svojih omiljenih izletišta sretnete ljude koji hodaju sa štapovima u rukama. Pritom ne mislimo na štap kao ortopedsko pomagalo, već na štapove koji svojim izgledom najviše podsjećaju na one koje koriste skijaši. I sami pokreti ovih hodača podsjećaju na skijaško trčanje, a to nas ne čudi budući da je ova sportska disciplina zapravo i razvijena kao vrsta ljetnog treninga za skijaše.

 

Počeci nordijskog hodanja

Još tokom tridesetih godina prošlog vijeka finski skijaši su počeli da praktikuju ovaj vid treninga tokom ljetnih mjeseci. Veoma brzo su shvatili da novi vid rekreacije, osim zabave, donosi i mnoge koristi opštem stanju organizma. Aktivacija velikog broja mišićnih grupa, ubrzani rad srca i pluća, boravak na čistom vazduhu i mogućnost prilagođavanja intenziteta treninga trenutnim sposobnostima vježbača jesu prednosti koje su uočene na samom početku razvoja ove discipline. Prva pravila i definisane tehnike koje se koriste prilikom nordijskog hodanja napisao je, i krajem sedamdesetih godina objavio, finski sportista i trener Mauri Repo.

 

Oprema

Jedna od glavnih prednosti ovog sporta jeste jednostavnost neophodne opreme. Udobna sportska odjeća prilagođena spoljašnjoj temperaturi, par udobnih i izdržljivih patika za outdoor aktivnosti i par štapova. Ovdje moramo da naglasimo da bi trebalo da štapovi budu namijenjeni baš za ovu aktivnost. Razvoj ovog dijela opreme počeo je krajem osamdesetih, a jedan od većih proizvođača je i prvi skovao termin nordijsko hodanje. Štapovi mogu da budu teleskopski (imaju mogućnost podešavanja) ili iz jednog komada. Prednost ovih drugih ogleda se u manjoj težini i većoj izdržljivosti, međutim, oni moraju da budu individualno prilagođeni visini vježbača. Standardni proračun za dimenziju štapova zasniva se na množenju tjelesne visine sa koeficijentom 0,68.

 

Ko sve može da vježba?

Odgovor na ovo pitanje je ustvari i najveća prednost ove vrste fitnes aktivnosti. Naime, nordijsko hodanje je zaista dostupno svima, bez obzira na pol, uzrast i fizičku kondiciju. Za razliku od trčanja, ovdje je u svakom trenutku jedna noga na tlu, pa se eliminiše opterećenje zglobova prilikom doskoka. Upotreba štapova rasterećuje ne samo skočne zglobove i koljena, već i cijeli karlični pojas. Uz to se, za razliku od običnog hodanja, aktiviraju mišići gornjeg dijela tijela. Starijim vježbačima i rekonvalescentima se obično savjetuje hodanje po ravnim terenima, dok je naprednijim hodačima jedina prepreka njihov trenutni nivo kondicije. Svakako bi trebalo da se svako konsultuje sa svojim ljekarom prije početka vježbanja. Pravilna tehnika korištenja štapova je veoma važna, ali je to vještina koja se usvaja već nakon nekoliko treninga.

 

Prednosti i pomoć pri mršavljenju

Uz podizanje ukupne životne energije i blagotvorni učinak na opšte psihofizičko stanje, nordijsko hodanje je idealna aktivnost za sve koji žele da se oslobode viška kilograma. Korištenje štapova za 30% smanjuje opterećenje koje trpe noge i karlica (naročito značajno za sve koji imaju pretjeranu tjelesnu težinu), a aktivira se čak 90% mišića cijelog tijela. Za vrijeme prosječnog treninga (od 45 minuta do sat vremena) vježbač potroši od 400 do 800 kalorija.

 

Ja'Whaun Bentley Jersey