Važan mineral za naše tijelo

autor: Mr ph J. Nešović

Manjak magnezija u organizmu uzrok je umora, nesanice, grčeva u mišićima…

Gužve u saobraćaju, rokovi, problemi na poslu… samo su neki od okidača stresa koji nas svakodnevno opterećuju i troše naše živce. Zbog toga bi svako od nas trebao da izdvoji malo vremena za opuštanje. Na primjer, grčevi u listovima tokom noći su obično znak upozorenja da našim tijelom vlada velika napetost. Ali, za to postoji prirodno rešenje – ono što nam je potrebno su vježbe istezanja i opuštanja, ali i uzimanje magnezija.

U današnje vreme postoji veliko interesovanje za uzimanje dodataka ishrani sa magnezijem. Istovremeno, naše tržište je preplavljeno dodacima ishrani koji sadrže magnezij u različitim hemijskim oblicima.

Magnezij iz hrane

Zbog upotrebe vještačkih đubriva koja su osiromašila tlo, brojne vrste voća i povrća koje su ranije bile bogat izvor magnezija danas to više nažalost nisu. Zato i ne treba da nas čudi što skoro 80% ljudi u svijetu prati od deficita magnezija u organizmu. Osim što su namirnice same po sebi osiromašene, njihovim transportom, dodatnom obradom i pripremom dolazi do dodatnog gubitka ovog dragocjenog minerala.

Još jedna „loša vijest“ vezana za unos magnezija je ta što ukoliko čak i hranom unesete dovoljne količine ovog minerala na dan, vaš organizam će od toga apsorbovati samo trećinu. Na ovu smanjenu apsorpciju magnezija djeluju i želudačna kiselina i enzimi uključeni u procese varenja. Treba imati na umu i da se pojačanim znojenjem (tokom ljetnih mjeseci ili tokom sportskih aktivnosti) gubi puno magnezija, pa treba obratiti pažnju na adekvatan unos bilo kroz hranu ili dijetetske suplemente.

Potrebe organizma za magnezijem zavise kako od pola, tako i od uzrasta, fiziološkog stanja, zdravstvene kondicije organizma, ali i od iskorišljivosti magnezija prisutnog u hrani. Magnezij je prisutan u hlorofilu zelenih biljaka, te su zeleno povrće i cerealije najvažniji nutritivni izvor ovog minerala. Životinjski izvori hrane imaju obilnije magnezija, ali istovremena prisutnost kalcija, fosfata i proteina smanjuje iskorišljivost.

Magnezij citrat tijelo dobro apsorbuje

Kada je riječ o suplementaciji magnezijem često se postavlja pitanje koji magnezij uzeti, jer su suplementi magnezija dostupni u različitim oblicima, dozama i jedinjenjima, uključujući magnezij oksid, citrat, hlorid, sulfat, ali i u kombinaciji sa drugim mineralima i vitaminima.

Prilikom odabira suplementa važno je znati da među jedinjenjima koja sadrže magnezij postoji značajna razlika u apsorpciji. Treba znati i da će se jedinjenja magnezija koja se dobro rastvaraju u vodi prije apsorbovati u crijevima nego neki manje rastvorljivi oblici. Dosadašnje studije su otkrile da se magnezij u aspartatnim, citratnim, laktatnim i hloridnim formama bolje apsorbuje i da je više dostupan nego magnezij oksid i magnezij sulfat.

Magnezij citrat dolazi u niskim koncentracijama, ali suprotno oksidu, ima visoku bioraspoloživost (oko 90 %). Citrat se zato jako brzo apsorbuje i dobro koristi u tijelu. Još jedna prednost Magnezij citrata je što se on može koristiti u prevenciji i terapiji oksalatnog kamena u bubregu.