Vježbe prema vašoj tjelesnoj građi

autor: D. Mihajlović

Oblik jabuke, kruške, pješčanog sata, jagode i pravougaonika – ova jednostavna podjela je slikovit prikaz vašeg izgleda, i pomoći će vam da bolje shvatite svoje tijelo

Bolju liniju našeg tijela svakako ćemo postići pravilnim vježbanjem i ishranom. Ali prije nego počnemo da treniramo, neophodno je utvrditi tjelesni tip građe i u skladu sa tim prilagoditi vježbe, doba dana kada su one najefikasnije, ali i ishranu koja će pratiti naš cilj da imamo bolju liniju.

Tipovi građe tijela su nasljedni ali ne i osuđujući, kažu stručnjaci i preporučuju da prepoznate sebe i uvježbavate svoje tijelo tako da se u njemu najbolje osjećate.

Razlikujemo pet oblika ženskog tijela: oblik jabuke, kruške, jagode, peščanog sata i pravougaonika. Ova jednostavna podjela je slikovit prikaz vašeg izgleda, i pomoći će vam da bolje shvatite svoje tijelo.

Vežbe za vaš tip građe

1

Ako je vaša građa u obliku jabuke (srednji dio tijela najveći, dok su ramena i noge mršaviji) onda je za vas karakteristično da vam se naslage skupljaju oko struka, pa ukoliko ne vodite računa, višak kilograma ćete vrlo brzo vidjeti i to upravo na stomaku. Ono što bi trebalo da uradite su kardio vježbe kojima ćete izgubiti na masi, ali istovremeno povećati mišićnu masu nogu. Koristite stepenice umjesto lifta, ubrzajte hod, plivajte, jačajte stomačne mišiće.

Što se ishrane tiče, najviše vam “leži” vegetarijanska ishrana, a “zaobilazite” putere, sosove, čokoladu i kremaste proizvode.

2

Osobe sa građom kruške imaju jači donji dio tijela – bokove, zadnjicu i butine. Noge, kako su vam već jake, morate vježbati i zatezati. Trčanje, planinarenje, plesovi, kick – boks, a preporučuju se i hodanje, lagana vožnja bicikla, skakanje preko užeta, čučnjevi, sklekovi, podizanje rukama na prečku, vježbe s tegovima za ramena, leđa i grudi.

Najbolje je da vježbate rano ujutru ili kasno popodne, a da vaša ishrana sadrži voće i sve vrste povrća. Zaboravite puter, čokoladu, hranu bogatu škrobom, tjesteninu i sirće.

3

Građa u obliku pješčanog sata je vrlo poželjna zbog bujnih kukova i grudi, a uskog struka. Ovaj tip građe smatra se najženstvenijim. Možete da radite bilo koji oblik kardio vježbi, a u to uključite i vježbe izdržljivosti. Svaki put se koncentrišite na drugu grupu mišića.

Najefikasnije je da trenirate kasno podne, a da se hranite zelenim povrćem, niskomasnim životinjskim proteinima, mliječnim proizvodima. Izbjegavajte: voće, hljeb, alkohol, kofein i šećer.

4

Jagoda, ili obrnuti trougao tip građe, karakterišu uski kukovi, široka ramena, krupne grudi. Noge su vam adut, i pošto se kod vas na njima ne nakuplja suviše naslaga, fokusirajte se na njihovo oblikovanje i jačanje da biste ih doveli u ravnotežu sa ramenima. Što se tiče kardio vježbi, za vas je najbolji steper.

Preporučena vam je i traka za trčanje s nagibom ili bez, dizanje nogu, čučnjevi i druge vrste vježbi za noge na spravama s tegovima.

5

Građa kao pravougaonik još se zove i atletska građa jer su struk, kukovi i ramena gotovo iste širine, bez mnogo oblina. Na vama je da ih formirate. To uključuje kardio vježbe uz traku za trčanje s nagibom i steper. Tegove koristite za vježbanje donjeg dijela tijela. Čučnjevi s tegovima su savršeni  za vas, kao i različite vrste vježbi za trbušne mišiće, hula-hop vježbe. Trudite se da vam trening bude brz i snažan.

Za vas je preporučljiv bogat doručak i skromna večera; unosite više ugljenih hidrata, a manje proteina. Mlijeko, slatkiše i peciva izbjegavajte.

 

Ova jednostavna, slikovita podjela se odnosi na žene, koje su najčešće nezadovoljne svojim tijelom. Umjesto da se žalite na svoj tip građe koji vam je priroda dala, primijenite ova jednostavna pravila i vidjet ćete da svaki oblik tijela ima svoje ljepote, a da nedostatke možete spriječiti ili umanjiti.