Hidratacijom protiv ljetnjeg umora

autor: S. Stamenković

Visoke temperature i nedostatak tečnosti mogu izazvati hronični umor, nesanicu i razdražljivost. Osnovno pravilo tokom ljeta jeste unošenje više vode i svježih sokova za hidriranje organizma

Dugi dani i visoke temperature pružaju mogućnosti za šetnje u prirodi i vježbanje na otvorenom, sunčanje i plivanje, druženje sa prijateljima. Previše zabave na suncu može biti i opasno ako zanemarimo potrebe organizma. Tijelo gubi tečnost znojenjem i disanjem, nestaju i minerali, organizam dehidrira. Posljedice dehidratacije mogu biti od ekstremnog umora do grčeva u mišićima, iscrpljenosti i toplotnog udara.                                                                                         Da bismo tokom ljeta sačuvali energiju i dobro zdravlje važno je da se redovno osvježavamo i rehidriramo unošenjem tečnosti i hrane koja sadrži vodu. Za rashlađivanje se preporučuju i hladne obloge i tuširanje mlakom vodom.

Vrućina umara

Voda je osnova za pravilno funkcionisanje ljudskog organizma. Nalazi se u svim tjelesnim ćelijama, tkivima i organima, pomaže u regulisanju tjelesne temperature, eliminisanju toksina, pomaže u varenju, hidrira kožu. Najbolje što možete da uradite za svoj organizam tokom ljeta jeste da unosite što više tečnosti, najmanje dva litra dnevno. Dehidracija je najčešći uzrok umora tokom toplog vremena.

Kada su temperature visoke tijelo se već dovoljno napreže da bi se rashladilo, pa fizičke aktivnosti predstavljaju dodatno naprezanje. Bavljenje sportom, vježbanje i trčanje može izazvati iscrpljenost i hroničan umor. Trenirajte rano ujutru ili uveče, aktivnosti prilagodite godinama i pijte dovoljne količine vode.

Tokom tropskih noći organizam ne može da se opusti i rashladi, a san je nemiran i isprekidan. Nesanica stvara razdražljivost, a nemirne noći dovode do ekstremnog umora narednog dana. Nastojite da spavate u provjetrenim i blago rashlađenim prostorijama.

Organizam ljeti umara i vožnja na dužim relacijama. Provjetravanje vozila, unos dovoljne količine tečnosti, pauze u vožnji i lagano istezanje otkloniće prve znake umora koji se obično javljaju nakon drugog sata putovanja.

Namirnice za hidrataciju

Osim vodom i prirodnim sokovima, organizam možete osvježiti sezonskim voćem i povrćem koje sadrži veliku količinu vode. Na ljetnjom meniju neizbježan je krastavac, koji se sastoji od čak 96% vode. Dobar je izvor vitamina A, magnezija i kalija, pomaže u regulaciji unutrašnje temperature organizma. Pored svog neodoljivog slatkog ukusa, lubenica osvježava, a bogat je izvor kalija, vitamina A, C i B6. Sočan paradajz sadrži dijetetska vlakna, vitamine A i C, kalij i mangan, hidrira i pospješuje varenje. Ovoj grupi namirnica treba dodati tikvice i citruse.

Osluškujte svoje tijelo kako biste održali hemijsku i biološku ravnotežu, podigli nivo energije i bezbrižno uživali u čarima ljeta.