Buđenje tijela i podizanje energije

autor: D. Mihajlović

Započeti jutro vježbanjem za mnoge je u startu prava muka, ali vrijedi početi i izdržati

Da li vam je dosadilo da jutro započinjete razbuđivanjem uz pomoć kafe ili žurbom i nervozom jer ste ignorisali sat koji vas je budio na vreme. Kako vam se početak dana ne bi pretvorio u pakao, savjetujemo vam da u vaš život unesete male promjene koje će vam donijeti mnogo koristi.

Počnite jutro vježbanjem!

Svaka stara navika teško ustupa mjesto nečemu novom u vašem životu, ali nakon izvjesnog vremena praktikovanja jutarnje gimnastike, vrlo brzo ćete se zapitati zašto to niste ranije počeli. Ne samo da će vas razbuditi, dati energiju i raspoložiti, jutarnji fitnes će vam ujedno i pomoći da smanjite stres u toku čitavog dana koji vam predstoji.

Isprobajte sljedeće jednostavne vježbe koje će vam sigurno posle prvog puta ući u rutinu, a bit ćete sretniji i produktivniji čitavog dana.

Nakon buđenja istezanje

Za vježbanje vam nije potreban neki veći prostor od prostirke na koju ćete sjesti prekrštenih nogu, a zatim podići ruke iznad glave, isprepletenih prstiju i dlanova okrenutih ka plafonu, kako bi istegli vašu kičmu i poboljšali cirkulaciju tijela. Izvucite kičmu i u ovom položaju budite dok ne izbrojite do deset, a zatim ruke u istom položaju pomjerajte najprije u lijevu, pa u desnu stranu kako biste istegli cijeli torzo.

Ukočenost vrata i ramena ujutru nisu retka pojava. Iz uspravnog položaja glave istegnite najprije mišiće sa desne strane vrata, tako što spustite lijevo uho na lijevo rame i budite u tom položaju 20 sekundi. Ponovite isto i sa druge strane. Nakon što ste istegli vrat, pređite na ramena tako što ćete kružnim pokretom pomjeriti ramena unazad, pa unaprijed. Podignite ih ka ušima, stežući mišiće, a onda ih naglo opustite. Vježbu sa ramenima ponovite najmanje pet puta.

Još jedna vježba je odlična za otklanjanje stresa u donjem dijelu leđa, koja su tokom većeg dijela dana opterećena sjedenjem ili pogrbljenim položajem zbog prirode posla. U položaju na leđima podignemo noge u koljenima pod uglom od 90 stepeni. Noge i dalje skupljene spustimo na jednu stranu, a gornji dio tijela okrećemo u suprotnu. Nakon oko 30 sekundi, noge lagano prebacimo na drugu stranu.

Probudite mišiće nogu

Stanite na desnu nogu, a lijevu uhvatite za stopalo, savijte je u koljenu i vucite ka sebi, odnosno ka zadnjici. Ako vas boli prednji butni mišić radite vježbu samo koliko možete, nemojte na silu da vučete nogu ka tijelu. Budete li redovno radili ovu vježbu, posle deset dana ćete moći da je privučete skroz. Isto uradite i sa drugom nogom. Potrudite se da ovu vježbu radite svakog jutra, jer su kvadricepsi mišići koji su pod svakodnevnim opterećenjem.

Kako bi ujutru istegli i zadnju ložu, lezite na leđa i ispruženu lijevu nogu podignite ka grudima. Držite je rukom i približite što više možete, dok ne osjetite zatezanje zadnje lože. Dok vam je noga u zraku, nekoliko puta napravite kružne pokrete stopalom kako biste ih razdrmali. Sve ovo ponovite i sa drugom nogom.

Jutro s osmijehom

Odvajanje vremena za vježbe, na početku svakog dana, doprinijet će vašoj boljoj koncentraciji, bit ćete sretniji i počet ćete da uživate u svakom trenutku. Vježbanjem se luči neurotransmiter beta endorfin koji nam popravlja raspoloženje i čini da se osjećamo poletno i sretno. Ono što je izuzetno bitno jeste upornost. Počeci jutarnjeg vježbanja za mnoge su prava muka, ali vrijedi početi i izdržati! Nakon jutarnjeg vježbanja u svaki novi dan krenut ćete s osmijehom na licu.