Abeceda ljepote

autor: S. Stamenković

U želji da sačuvamo lijep i njegovan izgled, mladost i vitalnost, često posežemo za skupim preparatima i kremama, zaboravljajući da je zdravlje osnova ljepote.

Za bujnu kosu, čist ten, vitku liniju i njegovanu kožu, važna je uravnotežena ishrana i paleta vitamina koje farmaceuti nazivaju vitaminima za ljepotu. To su vitamini A, B3, C, D, E i K. Kada se tome dodaju minerali i omega 3 masne kiseline, plijenit ćete prirodnom ljepotom i u poznim godinama.

Vitamin A

Za zdravu i njegovanu kožu najvažniji je vitamin A ili retinol. Štiti ćelije od štetnog uticaja sunčevih zraka, obnavlja epitel sluznice, pomaže u regeneraciji ćelija, uklanja fleke na koži, smanjuje bore i usporava starenje kože. Nalazi se u mliječnim proizvodima, žumancu i džigerici. Sadrži ga i riblje ulje, žuto povrće, mrkva, krompir, dinja, špinat, kupus, breskva, kajsija, šljiva. Ukoliko povećate unos vitamina A prirodnim putem brzo ćete primijetiti pozitivne promjene na koži, kosa će vam biti sjajna, a nokti čvršći.

Vitamin B3

Moćan antioksidans B3 pomaže u oporavku oštećenih ćelija, popravlja hidrataciju i ten čini svežim i blistavim. Nedostatak ovog vitamina uzrokuje osip na koži, suha i ispucala usta. Osim B3, važni su i drugi vitamini koji čine kompleks vitamina B: B1, B2, B5, B6, boitin, folna kiselina, B12. Prije nego što posegnete za suplementima, potražite ovaj vitamin u namirnicama koje imate kod kuće: mesu, mahunarkama, tunjevini, gljivama.

Vitamin C

Za očuvanje mladalačkog izgleda neophodan je magični vitamin C, za kojim posežemo u svim bolnim stanjima, od upala i prehlada, do ublažavanja opekotina od sunca. Vitamin C pomaže u izgradnji proteina koji su sastavni dio kolagena. Štiti kožu od štetnog djelovanja slobodnih radikala, kao i od uticaja UV zraka. Smanjuje bore i ključan je za prevenciju starenja kože. Prirodan izvor vitamina C su citrusi, paradajz, paprika, jagode.

Vitamin D

Vitamin D naziva se sunčev vitamin jer se stvara u koži pod uticajem sunčevih zraka, naročito ljeti. Dovoljno je na suncu provesti 15 minuta dnevno tokom ljetnih mjeseci za zdravu i lijepu kožu, jer ovaj vitamin pomaže stvaranje zdravih ćelija. Nema puno namirnica koje prirodno sadrže vitamin D, pa ipak nutricionisti savjetuju korištenje ribljeg ulja, masne ribe, goveđe jetre, žumanca, soka od narandže.

Vitamin E

Vitamin E ima iscjeljujuća svojstva, obnavlja ćelije kože i daje prirodno lijep i zdrav izgled, pa ga često nazivaju vitaminom ljepote i mladosti. U kombinaciji sa vitaminom C štiti od UV zraka, sprječava upalne procese, pomaže u hidrataciji, podmlađuje kožu i strukturu kose. Kako važi za ženski vitamin, ključan je za očuvanje mladalačkog izgleda i ljepote. Nalazi se u špinatu, brokulama, crvenoj paprici i orašastim plodovima i sjemenkama.

Vitamin K

Za sve sitne nedostatke na koži: strije, proširene vene i kapilare, podočnjake, staračke fleke, manje ožiljke i zarastanje rana, neophodan je vitamin K. Lisnato povrće, riba, piletina, grašak, krompir i biljna ulja dobar su izvor ovog vitamina.