Riješite se nadutosti i viška kilograma

autor: Mr V. Knežević

Izbacivanjem viška tečnosti iz organizma na zdrav i prirodan način, riješit ćete se otoka na tijelu i osjećaja hroničnog umora, umanjit ćete celulit i naravno, bit ćete vitkiji za nekoliko kilograma

Kralj mode Karl Lagerfeld imao je običaj da kaže da je “dijeta jedina igra u kojoj pobjeđuješ kada gubiš”. U svom bestseleru “The Karl Lagerfeld Diet”, ovaj modni diktator i ljubitelj uske odjeće na vitkom tijelu, opisuje kako je smršao 42 kilograma “jer se više nije mogao gledati u debelom izdanju”. On u knjizi kaže i da se gubljenje kilograma “nikad ne postiže lagano i u dobrom raspoloženju”, jer svaka dijeta “uključuje patnju i odricanja”.

Složili se ili ne s Karlom Lagerfeldom oko njegove dijete bazirane na unosu proteina i suplemenata, važno je da prvo otkrijete uzroke vaše gojaznosti, naročito ako vam vaga uporno pokazuje višak kilograma, a vi brojite kalorije na ivici gladi. Jer, možda je razlog gojaznosti to što vaše tijelo zadržava tečnost ili se ona sporije izbacuje iz organizma.

 

Veza soli i natrija
Soli su elektroliti koji, između ostalog, regulišu izbacivanje vode iz organizma. Ako volimo pretjerano slana jela (mesne prerađevine, čips i sl.), mi unosimo previše natrijuma, koga ima u kuhinjskoj soli. Međutim, ako imamo višak natrijuma, a manjak kalija koji je važan za rad bubrega i izbacivanje urina, dolazi do oticanja kritičnih tačaka na tijelu, kao što su stomak, noge, zglobovi. U tijelu je neophodan balans mikronutritijenata (natrij i kalij), jer manjak kalija izaziva umor, glavobolju, otečene članke i slabost u mišićima. Jabukovo sirće je dobar izvor kalija (na čašu vode ide jedna kašika), a ako vam ovaj stari recept ne prija, uvijek možete da se oslonite na kesice praška kalijhlorida ili tablete kalija kojih ima u svakoj apoteci.

Simptomi i uzroci

Zadržavanje vode može da vam doda nekoliko kilograma, s pratećim neprijatnim osjećanjem nadutosti i tromosti, pa je bitno da prepoznate da li imate ovaj problem. Ako se iskreno trudite da smršate, a to vam ne uspijeva, vrlo je moguće da patite od simptoma zadržavanja vode u organizmu. Drugi pokazatelji su tromo i otečeno tijelo, kao i umorne i teške noge koje bole. I trag od donjeg veša i čarapa koji vam se utiskuje u kožu i sporo nestaje ukazuje da nešto nije u redu s regulacijom tečnosti u organizmu. Obratite pažnju i da li vam je stomak velik, a celulit izražen, da li vas bole zglobovi, a srce ubrzano kuca.

Ako primijetite jedan ili više ovih znakova, vrlo je vjerovatno da patite od zadržavanja tečnosti u mišićima i masnim naslagama. Višak vode u organizmu može biti i signal ozbiljnijih bolesti, pa je potrebno da se konsultujete sa ljekarom i isključite ih, odnosno uzimate terapiju koju vam specijalista propiše posle dijagnostikovanja. To mogu biti proširene vene, kao i bolesti jetre, bubrega, srca i štitne žlijezde.

Međutim, u najčešće uzročnike zadržavanja vode u organizmu i edema po tijelu ubrajaju se loša ishrana (gazirana pića, prekomerno konzumiranje alkohola, industrijskih grickalica, premasnih i jako začinjenih jela), smanjeno kretanje, dugotrajno sjedenje, stres, manjak minerala i vitamina, menstruacija, izlaganje jakom suncu, kao i preteran unos soli.

Doručak iz pekare, ručak s kioska brze hrane i večera ispred uključenog televizora uz slane grickalice ili kolačiće, ogledalo su nezdravog načina života. Ne kaže se uzalud “reci mi šta jedeš i kazat ću ti koliko se brineš o svom zdravlju”. Ako mnogo sjedite, a stres amortizujete čokoladama i tortama, naravno da ćete biti preumorni za šetnju koja poboljšava cirkulaciju, ubrzava metabolizam i mnogo pomaže kod problema sa zadržavanjem vode u organizmu.

Vodeni celulit
Zadržavanje vode negativno utiče na izgled kože. Kolagenska vlakna se degenerišu, pa koža dobija izgled pomorandžine kore i kod jako mladih osoba. Zato obratite pažnju na prvu fazu celulita, takozvani “vodeni celulit” koga prouzrokuje nakupljanje tečnosti u organizmu. Prepoznat ćete ga po tome što postaje vidljiv tek kada “uštinete” kožu i pojave se karakteristične grudvice. Reguliše se režimom svakodnevnog vježbanja, urednim spavanjem, konzumiranjem dosta tečnosti i ishranom koja je bogata zelenim povrćem, nemasnom ribom i integralnim žitaricama.

 

Promenite navike

Ne postoji čarobni štapić za izbacivanje viška vode iz organizma. Postoje određeni lijekovi koje ne bi trebalo uzimati bez konsultacije s ljekarom ili farmaceutom, kao i čajevi i suplementi koji pomažu, ali bez promijenjenih životnih navika nema efikasnih i trajnih rezultata.

Kao prvo, pazite na ishranu. Svježe salate i smutiji od povrća, bareno i kuhano na pari umjesto prženog i dinstanog, supe, nemasni mladi sirevi, jogurt i orašasti plodovi (ne više od 50 gr na dan), neka budu svakodnevno na vašoj trpezi. Od jutra hidrirajte organizam tako što ćete piti vodu, ne čekajući da budete žedni. Ako vam se ne sviđa ukus vode, popravite ga svežim limunim, đumbirom ili mentom.

Briga o svom tijelu više je od lijepog izgleda. Zašto ne bi bili poletni, umjesto tromi i naduti? Regulišući višak vode u organizmu, ne samo da ćete biti vitkiji, već ćete povećati životnu energiju, ojačati imunitet i podići kvalitet života.

Prirodni diuretici
Konzumirajte čaj od peršuna i divlje mirođije više puta na dan. Pripremaju se jednostavno: kašiku dvije osušene biljke prelijete s dva decilitra vrele vode, sačekate desetak minuta i procijedite.