Trening prilagođen svima

 

Koliko puta ste unaprijed odustali od neke fizičke aktivnosti samo zato što smatrate da niste dovoljno spretni? Vrijeme je da se to promijeni.

 

Autor: M. Simić

 

Redovna fizička aktivnost je neophodna za dobro zdravlje i to je činjenica oko koje nema spora. Međutim, kada dođe vrijeme da izaberemo čime ćemo se baviti u časovima posvećenim rekreaciji, onda stvari počinju da se pomalo komplikuju. Ponekad nam se čini da je sve to isuviše zamršeno i da nećemo uspjeti da se uklopimo u strogo definisane koreografije pokreta koje trener pokazuje. Strah od neuspjeha u javnosti dovodi do dodatnog pada samopouzdanja i mnogi ljudi odustaju i prije nego što uopšte pokušaju. Svakako da to nije dobar korak, pa je neophodno rješenje ovakve situacije.

 

 

Nastanak „bokwa treninga

Svih navedenih problema su bili svjesni Pol Mavi, fitnes instruktor iz Los Anđelesa, i Johan Verhim, prezenter fitnes programa na TV mrežama. Udruženim snagama oni su svijetu 2012. godine predstavili novi vid vježbanja koncipiran tako da mogu da ga upražnjavaju i oni koji za sebe smatraju da „imaju dvije lijeve noge”. U sljedećih godinu dana certifikate za „bokwa” instruktore dobilo je preko 4000 trenera i „bokwa” manija je otpočela da se širi. Britanija je bila prva na udaru, a veoma brzo „bokwa” treninzi su se raširili i u SAD-u, zatim i širom planete.

 

U čemu je caka?

Kao i uvijek – u jednostavnosti. Fitnes programi zasnovani na latino plesovima jesu izuzetno zabavni, ali nismo baš svi talentovani za brzo usvajanje plesnih koraka. U tom slučaju salsa i samba počinju da liče na ono igralište sa automobilčićima na sudaranje. Zato su autori osmislili osnovne pokrete koji su zasnovani na ispisivanju slova i brojeva. To je nešto što u osnovi svako može da izvede uz malo truda. Na to se kasnije prema sposobnostima i afinitetima dodaju skokovi, okreti i razne druge aktivnosti. Ovakva prilagodljivost omogućava vježbačima različitog nivoa starosti, spretnosti i fizičke spreme da pronađu optimalan nivo treninga za svoje trenutne potrebe. Za razliku od rigidno propisanih koreografija koje ne ostavljaju puno mjesta slobodnom stilu, „bokwa” nudi potrošnju kalorija na zabavan način koji vas jednostavno vuče da se opet pojavite na treningu.

 

Šta znači „bokwa”?

Ime je nastalo spajanjem dva pojma: boxing i kwaito. Prvi se odnosi na boks, a drugi na muzički i plesni stil popularan u Južnoj Africi. Međutim, verzija „bokwa” treninga koja se raširila planetom nema mnogo veze sa navedenim pojmovima. Bokserski pokreti skoro da ne postoje, a elemente kwaito plesa je izbacio sam autor „bokwa” treninga Pol Mavi. Smatrao ih je isuviše komplikovanim i otežavajućim faktorom koji remeti osnovnu zamisao rekreacije dostupne svakome.

Šta je potrebno za „bokwa” trening?

Potrebni su samo dobra volja, udobna sportska obuća i odjeća, muzika, dobro društvo, prostor za vježbanje i instruktor koji ima dovoljno iskustva da vas uvede u prelijepi svijet vježbanja. Naravno da je prije svakog početka bavljenja sportom i rekreacijom neophodno konsultovati svog ljekara kako bi se utvrdilo koji nivo opterećenja smijete sebi da priuštite. Pokrenite se u ritmu „bokwa” treninga, ispišite nove stranice u knjizi sopstvenih uspjeha.