PUT DO ZDRAVLJA I IDEALNE TEŽINE

Autor: S. Stamenković

Novi način ishrane opčinio je svijet. Šesnaestočasovnim postom pokreće se proces autofagije kojim se odstranjuju loše ćelije iz organizma, pojačava imunitet i reguliše tjelesna težina

Iako je autofagija poznata više od pola vijeka, tek se posljednjih godina o njoj više govori i zna. Japanski biolog Yoshinori Ohsumi dobio je 2016. godine Nobelovu nagradu za otkrivanje prave svrhe ovog metaboličkog procesa. Popularnost joj je donio najbolji teniser na svetu Novak Đoković, koji je objelodanio da već dugo primjenjuje proces autofagije.

Jošinori Osumi, japanski ćelijski biolog specijalista za autofagiju.

Osumi je profesor na Tokijskom institutu za tehnologiju.
Dobio je nagradu Kjoto za bazne nauke 2012. godine i Nobelovu nagradu za fiziologiju ili medicinu 2016. godine za otkrića mehanizama autofagije.

Šta je autofagija?

Sigurno i vi poznajete barem jednu osobu koja je na autofagiji, odnosno na svojevrsnom postu koji predviđa uzdržavanja od hrane tokom 16 sati i konzumiranje dva do tri obroka tokom preostalih 8 sati. Izraz “autofagija” dolazi iz grčkog jezika (auto = sam + phagein = jesti), a doktor Yoshinori Ohsumi identifikovao je većinu ključnih proteina koji su uključeni u proces autofagije i dokazao kako ćelije prolaze kroz metabolička stanja, što predstavlja osnovu za njenu dalju primjenu u medicini. Jednostavno rečeno, autofagija je proces kojim ćelije razgrađuju i recikliraju svoje komponente i time tijelu osiguravaju energiju i pospješuju proces obnove ćelija. Autofagija usporava proces starenja i pojačava prirodnu otpornost organizma.

Post pokreće autofagiju

Post u trajanju od 16 sati je najefikasniji način za pokretanje procesa autofagije. Najjednostavnije bi bilo da poslije večere u 18 sati na hranu zaboravite do doručka u 10 sati narednog dana. U nedostatku hrane kao izvora energije i gradivnih materija, naše zdrave ćelije će se pobrinuti da osiguraju alternativne izvore hrane, a to su prije svega masne ćelije, ćelije tumora, oštećene ćelije i toksini. Najbolji efekat posta postiže se trećeg dana, ako uspijete da ih povežete. Važno je pronaći balans, pa će neki postiti jednom ili više puta mjesečno, dok će za druge ovo postati uobičajeni način ishrane. Ako se pravilno primjenjuje, autofagija dovodi do smanjenja tjelesne težine. Tokom osam sati, kada je dozvoljeno jesti, treba voditi računa o količini, raznovrsnosti i hranljivosti obroka. Nisu dozvoljena gazirana pića, alkohol, slatkiši, brza hrana. Uz umjerenu fizičku aktivnost i novi način ishrane put do željene figure i tjelesne težine jasno je zacrtan.

Dobre i loše strane autofagije

Ljekari kažu da su mogući neželjeni efekti – pad nivoa šećera u krvi, malaksalost, problemi sa varenjem, glavobolja, hormonalni disbalans, jo-jo efekat.

S druge strane, ljekari su dokazali da autofagija učestvuje u procesu odbrane od Parkinsonove i Hantingtonove bolesti i nekih oblika demencije. Autofagija djeluje povoljno na naš imuni sistem i ublažava efekte starenja.